Στη συνέχεια ρωτήσαμε "Πώς κατάφεραν οι τέσσερις φίλοι να διώξουν τους ανθρώπους από το σπίτι;"
Καταιγισμός ιδεών: τα παιδιά απάντησαν ότι τα τρόμαξε η περίεργη σκιά.
Πώς δημιουργείται η σκιά;
Σε ένα φύλλο εργασίας, τα παιδιά ζωγράφισαν τις ιδέες τους.
Αξιολόγηση των απαντήσεων.
Ακολούθησε πειραματισμός σύμφωνα με τις απαντήσεις των παιδιών.
Η σκιά δημιουργείται από το ανθρώπινο σώμα, από το φως, από τον ήλιο. Προσπαθήσαμε μια ανήλιαγη μέρα να βρούμε σκιές. Χρησιμοποιήσαμε τεχνητό φως.
Παρατηρήσαμε πότε η σκιά μεγαλώνει και πότε μικρύνει. Προσπαθήσαμε να σχηματίσουμε σκιές με τα σώματά μας και άλλα αντικείμενα της τάξης. Παρατηρήσαμε διαφορές στη σκιά των διαφανών και αδιαφανών αντικειμένων.
Φτιάξαμε χάρτινες κούκλες των μουσικών της Βρέμης και παίξαμε θέατρο σκιών.
Τέλος, βγήκαμε στην αυλή του σχολείου και παρατηρήσαμε τις σκιές μας που δημιουργούνται από τον ήλιο. Παίξαμε μαζί τους . Τις πατήσαμε , τις κυνηγήσαμε, τις αγγίξαμε. Προσπαθήσαμε να πατήσουμε τη σκιά του φίλου μας και σχεδιάσαμε το περίγραμμά τους με διάφορα υλικά (κιμωλίες, μαρκαδόρους και legos).
Συγκρίναμε τη σκιά μας με το σώμα μας και είδαμε τις αλλαγές στο μέγεθος ανάλογα με τη θέση του ήλιου.
Το συμπέρασμά μας από τον πειραματισμό μας στην αρχική μας ερώτηση "Πώς δημιουργείται η σκιά;" είναι ότι ένα σώμα όταν βρίσκεται μπροστά στο φως δημιουργεί μια σκιά.