...Το μυαλό δεν είναι ένα δοχείο που πρέπει να γεμίσει, αλλά μια φωτιά που πρέπει ν' ανάψει..."Πλούταρχος"

Παρασκευή, 30 Ιανουαρίου 2015

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Ψάξε το σελιδοδείκτη:


Ένας σελιδοδείκτης  που έφερε στο σχολείο  η Κυριακή μας  έγινε αφορμή  να οργανώσουμε τη δραστηριότητά μας!!
"Κυρία  να τον φτιάξουμε για όλα τα παιδιά?"
"Μα φυσικά όλοι τον θέλουν!!!"
Ας δούμε λοιπόν πού τον χρησιμοποιούμε? για κάποια παιδάκια  ήταν άγνωστη λέξη....
Μπορούμε να κάνουμε όμως και άλλα πράγματα  με ένα σελιδοδείκτη, αυτός λοιπόν είναι πολύ παιχνιδιάρης, του αρέσει πολύ το κρυφτό. Μα που κρύφτηκε πάλι?
Ας ψάξουμε  σίγουρα σε κάποιο βιβλίο της Δανειστικής , για να δούμε ποιος θα τον ξετρυπώσει?
Αρχίζει  λοιπόν το κυνήγι, ανοίγουμε βιβλία, τα ξεφυλλίζουμε προσεκτικά  και.... να 'τον βρέθηκε.

Τώρα όμως θα τον ψάξουμε  με ερωτήσεις.
Ο σελιδοδείκτης είναι στο πράσινο βιβλίο που δεν είναι παραλληλόγραμμο , συνεχίζουμε δίνοντας περισσότερα στοιχεία...
Ο σελιδοδείκτης είναι στο Πορτοκαλί βιβλίο , είναι παραλληλόγραμμο και ο τίτλος του δεν ξεκινάει από Τ, (δείχνουμε και την καρτέλα του γράμματος για τα παιδιά που δεν το ξέρουν).
Είναι στο γαλάζιο βιβλίο που δεν είναι τετράγωνο , ο συγγραφέας του είναι ο Ευγένιος  Τριβιζάς , οι ήρωες είναι ζωάκια αλλά δεν είναι μεγάλα , τα ζωάκια δεν είναι δυο  , και είναι στη σελίδα οκτώ.
Έτσι λοιπόν  με πολλές μαντεψιές διασκεδάσαμε και τα παιδιά ζητάνε συνέχεια να  παίζουμε με το σελιδοδείκτη, φτιάχνοντας ερωτήσεις  με τους ήρωες , την εικονογράφηση, τον τίτλο, τον συγγραφέα, τον αριθμό της σελίδας και με πράξη αριθμητική, για κάποια παιδιά που το κατάφερναν, και ότι στοιχεία προσφέρονται ανάλογα  με το υλικό της βιβλιοθήκης μας.
Πάντα παίζουμε με το "είναι δεν  είναι" με στόχο την ενίσχυση της προσοχής, της παρατηρητικότητας και  την καλλιέργεια της αφαιρετικής σκέψης .
Μια καταπληκτική δραστηριότητα που εμπλέκει τις γνωστικές  περιοχές του γραμματισμού και των μαθηματικών  ενισχύοντας ταυτόχρονα την ικανότητα  των παιδιών να ανταποκρίνονται σε λεκτικά ερεθίσματα  και να ακολουθούν οδηγίες.